dieren en plantenhoekje
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dieren en plantenhoekje

katten honden vogels en andere dieren.alle planten en bloemen
 
PortalPortal  IndexIndex  GalerijGalerij  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  forum regelsforum regels  
Gebruikers van dit forum,klikken op de onderstaande reclame banners doet u op eigen risico.
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» Populierenpijlstaart – Laothoe populi
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 12:25 pm van Liseke

» Pauwoogpijlstaart – Smerinthus ocellatus
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 12:23 pm van Liseke

» Ligusterpijlstaart – Sphinkx ligustri
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 12:22 pm van Liseke

» Windepijlstaart - Agrius convolvuli
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 12:21 pm van Liseke

» Oleanderpijlstaart – Daphnis nerii
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 12:20 pm van Liseke

» Doodshoofdvlinder – Acherontia atropos
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 12:19 pm van Liseke

» Teken - Ixodus ricinus
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 12:17 pm van Liseke

» Europese treksprinkhaan (Locusta migratoria)
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 12:00 pm van Liseke

» Struiksprinkhaan (Leptophyes punctatissima)
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedo dec 23, 2010 11:59 am van Liseke

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Forum
Affiliates
gratis forum

 

 Gedragstherapie voor de kat, wat is dat?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Liseke
Admin
Admin
Liseke


Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-12-10

Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? Empty
BerichtOnderwerp: Gedragstherapie voor de kat, wat is dat?   Gedragstherapie voor de kat, wat is dat? I_icon_minitimedi dec 21, 2010 8:27 am

Kattengedragstherapie is in nederland nog een erg jong vakgebied.

Wat erg belangrijk is, is dat u hulp krijgt van een goede kattengedragstherapeute. Er zijn dan wel opleidingen tot kattengedragstherapeute echter het vak is een vrij beroep en lang niet iedereen heeft een opleiding voor gevolgd en lang niet alle opleidingen leveren een goede kwaliteit. Het is dan ook belangrijk om na te gaan welke opleiding iemand gevolgd heeft, of men zich laat bijscholen en hoeveel ervaring de therapeut heeft. We zien steeds vaker hondengedragsdeskundigen die zich tevens uitgeven voor kattengedragstherapeuten. Echter een kat is geen hond en op deze manier wordt in mijn ogen de kat tekort gedaan.

In de meeste gevallen zal u door een dierenarts verwezen worden naar een kattengedragstherapeut. Er is dan al uitgesloten dat de ondergrond van het gedrag een medisch probleem kan zijn.

Enkele voorbeelden van ongewenst kattengedrag zijn:

- naast de bak plassen/poepen.
- Sproeien
- Agressie naar de mens
- Agressie naar andere katten/dieren
- Sloopgedrag
- Dwangmatige bewegingen
- Wolzuigen
- Angst
- Schuwe kat
- Stress
- Klagelijk miauwen
- Zich kaal likken
- Ongewenst krabgedrag
- Eetproblemen
- Etc.



Kattengedragstherapie bestaat uit het invullen van een vragenlijst, een consult en een nabehandeling. Zodra de ingevulde lijst teruggestuurd is en de betaling is binnen kom ik zo snel mogelijk bij u langs voor het consult. Van tevoren heb ik de vragenlijst bestudeerd. Tijdens het consult maak ik vaak een kort filmpje van de kat en kijk ik hoe de kat op zijn omgeving en de mensen in huis en op mij als therapeut reageert. Aan het einde van het consult krijgt u alvast enkele handouts die op de kat en zijn gedrag van toepassing zijn. Aan de hand van alle informatie die ik tot dan toe verzamelt heb maak ik een behandelplan die ik telefonisch of per mail, wat u het prettigste vindt, met u doorneem. Dit behandelplan is geheel aangepast aan u en de situatie waarin uw kat zich bevindt. Elke kat en elke situatie is uniek en zo stel ik het behandelplan dan ook op. Nu kunt u aan de slag. Ik neem afhankelijk van hoe goed het gaat elke twee weken contact met u op om de vorderingen te bespreken en u daar waar nodig is bij te sturen. Uiteraard kunt u tussendoor altijd contact opnemen met mij ivm vragen en/of opmerkingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://faunaflora.actieforum.com
 
Gedragstherapie voor de kat, wat is dat?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ik stel mij even voor
» voorbereidingen voor een show
» lijnen voor katten
»  lekkernijen voor katten
» voor het eerst naar buiten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
dieren en plantenhoekje :: katten gedrag algemeen :: kattengedrag algemeen-
Ga naar: